Skargę za łamanie RODO należy złożyć w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych - a konkretnie u Prezesa UODO.
Skarga na łamanie RODO - w jakiej formie ją złożyć?
Skargę na łamanie RODO możemy złożyć zarówno w formie tradycyjnej - wysyłając list na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych - bądź elektronicznej, wypełniając formularz dostępny na stronie www.biznes.gov.pl. Prawidłowo złożona skarga powinna zawierać elementy takie jak:
✅ imię i nazwisko składającego
✅ adres składającego
✅ wskazanie podmiotu, na który składana jest skarga
✅ szczegółowy opis naruszenia
✅ żądanie, jakiego oczekuje się od Prezesa UODO
✅ podpis
Składając skargę w sposób poprawny - zwiększamy swoje szanse na jej przychylne rozpatrzenie.
Skarga na łamanie RODO - jaki jest czas oczekiwania na decyzję?
Czas oczekiwania na decyzję po złożeniu skargi na łamanie RODO wynosi maksymalnie miesiąc. Jeśli z jakiegoś powodu decyzja wciąż nie następuje - administrator ma obowiązek poinformowania osoby składającej skargę dlaczego termin ulega przedłużeniu. Tym razem jednak na rozpatrzenie skargi ma on nieprzekraczalne dwa miesiące - co oznacza, że maksymalny czas oczekiwania na decyzję po złożeniu skargi na łamanie RODO wynosi 3 miesiące.